0подписчики
0статьи
3события
Art Department
Dj / продюсер
Art Department
Art Department – это дуэт, состоящий из Джона Уайта и Кенни Глазго. На свет этот дуэт появился в канадском городе Торонто, а самим музыкантам, хотя сам город и нравится, хочется отсюда перебраться куда-нибудь поближе к основным точкам клубного движения. «Я бы не хотел, чтобы нас поняли превратно», - говорит Уайт, «мы не стремимся покинуть Торонто. Просто нас постоянно букируют в Европе, поэтому мы с Кенни стремимся переехать туда как можно быстрее». Познакомились они на афтепати в Торонто. «Мы сразу же сильно сдружились, и потом даже квартиру снимали вместе». Правда, первую попытку совместного сочинительства они предприняли, когда Дамиен Лазарус с лейбла Crosstown Rebels попросил их сделать ремикс на Riz MC «Don't Sleep». Тогда у дуэта вообще не было никакого имени – на пластинке так и написано «ремикс Кенни Глазго и Джонни Уайта». «Само имя Art Department я придумал для своего собственного лейбла No. 19 Music, правда потом подумал хорошенько, и пришел к выводу, что это имя больше подходит для нашего совместного проекта». Кенни Глазго и до этого уже лет двадцать зарабатывал на жизнь музыкой, а для Джонни Уайта это стало довольно смелым шагом в этом направлении. «12 лет я занимался, тем, что организовывал вечеринки. И я всегда боялся, что когда-нибудь моя страсть к музыке может исчезнуть. Поэтому записывать музыку я начал довольно-таки поздно, лет пять назад». Столь большое внимание к дуэту со стороны европейских промоутеров, вызвал трек «Without You», который сразу несколько профильных СМИ (в том числе и англоязычный сайт Resident Advisor) назвали лучшим треком 2010 года. Правда, сам трек произвел в диджейской среде что-то вроде раскола. Многие никак не могли взять в толк, что хорошего в этом треке, где вокалист поет что-то себе под нос, а сам трек оставляет ощущение какой-то аляповости. «Действительно», - говорит Уайт, «этот трек расколол слушателей на два лагеря. Но, если говорить начистоту, трек получился в результате оплошности. Мы с Кенни сидели в студии и там вдруг канал, на котором был записан вокал, вдруг испортился. И мы тут же сразу воскликнули: “Ага! Вот оно!”». С момента выхода "Without You" прошел целый год, в течение которого Art Department работали над своим дебютным альбомом, который получил название «The Drawning Board». «Это был очень долгий и кропотливый процесс, но мы остались очень довольны получившимся результатом. Мы с Кенни вместе работаем над песнями, я сам, по большей части, занимаюсь аранжировками, он пишет и исполняет вокальные партии. Вряд ли вам захочется послушать, как я пою», - смеясь, говорит Уайт. Когда свет увидел «Without You», то почти сразу же возник слух, что бас-линия была украдена у группы Royksopp. Теперь же, когда альбом уже вышел, поползли слухи, что артисты многое позаимствовали с конкретных хип-хоп треков. Сами же музыканты, довольно просто объясняют столь медленную скорость всех треков с альбома – почти все они колеблются в районе 114 ударов в минуту. «Все очень просто – при таком темпе можно хорошо прочувствовать наши мощные бас-линии и всевозможные детали», - объясняет Уйат. «Ну и потом, мы становимся старше, и нам хочется слушать более медленную музыку. К тому же под нее и танцевать приятнее». После 6 лет совместной работы участники дуэта решили прекратить свое существование как проект Art Department. Инициатором развала проекта выступил Кенни Глазго. Он решил пуститься в свободное, сольное плавание. Джонни Уайт прокомментировал уход Кенни на своей страничке в Facebook, в котором написал: "У Кенни уже готова сольная программа его собственного проекта, в котором к сожалению, не нашлось места для меня. Однако я искренне верю, что у него все получится и он должен стремиться к тому что задумал. Я же в свою очередь продолжу выступать под именем Art Department, не знаю что из этого получится, без моего товарища Кеннм, возможно проект уже никогда не будет таким как раньше, но я искренне верю в вашу поддержку. Наши пути расходятся, но мы по-прежнему остаемся хорошими друзьями и отличными артистами по отдельности". Canadian Jonny White, acting Head of No.19 Music, is now the lone force behind the influential project that began as a collaborative effort with long-time friend Kenny Glasgow in 2009. The prolific producer’s original production style landed Art Department at the forefront of a major underground music movement, transcending genre barriers and forever altering the landscape of dance music. Their game-changing contribution to electronic music has been undeniable, garnering accolades such as #1 track of the year at the Beatport Awards in 2011 and iTunes #2 “Best Electronic Album” of 2011. Notable mention in wide-spread press, including The Guardian, Rolling Stone, Billboard, Vogue, I:D, Nylon and Vibe Magazine who ranked art department the #2 DJ/Producers in the world in 2013, second only to Daft Punk, firmly established Art Department as a rarity in the world of electronic music. Since the project’s inception, Jonny has performed at nearly 150 events annually on a never-ending world tour. Upon beginning to tour the project and first being installed as residents at DC10 in Ibiza in 2010, AD has taken the immersive and unique style of DJ’ing across the globe, performing at trendsetting international festivals like Movement, EDC, Lollapalooza, Coachella andTomorrowWorld to name but a few and has been an ambassador for Ultra's recent Resistance brand the world over. Art Department’s debut release arrived in 2010 with the "Vampire Nightlcub/Without You" EP, a record so unique that it set the electronic music world ablaze placing the project firmly at the foundation of a new era in underground dance music. Since then the prolific producers honed their original and remix production skills for top international record labels, most notably on White’s own No.19 Music, with their crown jewel being the impressive debut album “The Drawing Board” released on the revered Crosstown Rebels label. Art Department’s sophomore album, “Natural Selection” expanded upon their previous body of work, building a deeper and more experimental sound while staying true their original music style that won the hearts of their dedicated fans. In 2015 Glasgow left the group to pursue a solo project while Art Department entered its next chapter with Jonny taking the helm. White established the change in direction with the creation of the 82nd mix in the legendary Fabriccompilation series - focused more narrowly on the dance floor and a heavier, dubby house and techno sound. One year later in 2016, Art Department embarked on yet another milestone event - mixing the latest edition in the legendary Renaissance Mix Collection. The double disc showcased a deeper side of the artist's taste and original production, featuring his own production "Bodies" and a collaboration with Toronto native AD/D "Motorcity Sunrise" which saw notable success. Jonny has also continued to successfully develop his beloved No.19 Music record label with long-time friend and co-founder Nitin, which to date has released works from over 150 of the most influential, electronic artists, across the globe. As the label approaches it's 10th year in 2018, No.19 has become one of the most sought after contemporary imprints in dance music today. White has found his latest efforts materialize in the form of two new vinyl-only imprints. The first, being Social Experiment, the name used for the brand of highly successful No.19 Music record label showcases that have been one of the most in-demand events for club and music festival promotors around the world. While the second imprint, named Sunday Money will serves as yet another opportunity to provide even more artists with a platform to release music, catering more to collectors of deeper, "post-minimal" house and techno. In 2018 White added yet another label to his portfolio in the form of a partnership in Subwax Bcn, the imprint and distribution company with a catalogue of over 100 vinyl only labels. In 2017, Jonny began his work on an issue close to his heart - Music Against Animal Cruelty (MAAC), a non-profit organization with one simple directive: to aid in wildlife conservation through the medium of music, rallying support form the music industry to protect diminishing populations from extinction. In 2018 his conservation initiative reached Ibiza in a collaborative effort with Yann Pissemen and Ushuai that saw the electronic music community come together in support of the largest fundraiser of it's kind to date. As an additional contribution, the Social experiment imprint forms a crucial part of fundraising efforts in its guise as a non-profit record label with all proceeds being designated to MAAC. Now, as we look forward to 2019, Art Department continues to evolve with Jonny planning to release a series of original releases to coincide with the 10th year of No.19 Music and a string of global showcases to celebrate the occasion. Never one to rest on his laurels, Art Department strives to explore new sounds and ideas, continuing to bring his reimagining of a project loved by so many to the world stage with no end in site.
Ближайшие события
Новых мероприятий не запланировано.